Odpovědi

1. Na co se vztahuje záruka Defend Car Protect?

Záruka, resp. pojištění mechanických a elektrických poruch Defend Car Protect se vztahuje na náhlé a nepředvídatelné vnitřní mechanické nebo elektrické poruchy krytých součástek pojištěného vozidla. Seznam krytých součástek je uvedený v příslušném Záručním programu, se kterým byste se měli u svého prodejce seznámit před nebo při sjednání záruky. Tištěnou verzi Záručního programu a Všeobecných pojistných podmínek zároveň obdržíte, když uzavřete pojistnou smlouvu Defend Car Protect.

—————

2. Proč potřebuji záruku, když je prodejce ojetého vozidla ze zákona odpovědný za skryté vady?

Prodejce použitého zboží opravdu nese zákonnou odpovědnost za vady na zboží, ale pouze za ty vady, které byly na zboží (vozidle) prokazatelně v době jeho prodeje / při převzetí zboží, a na které kupujícího neupozornil (skryté vady).
Oproti tomu záruka na ojeté vozidlo Vás chrání proti nákladům na poruchy, které se na vozidle vyskytnou / vzniknou až po převzetí vozidla do Vašeho vlastnictví.

—————

3. Proč potřebuji záruku, když je vozidlo v záruce výrobce?

Záruku Defend Car Protect skutečně po dobu platnosti záruky výrobce nepotřebujete. Nicméně naše záruční programy pro nová a zánovní vozidla plynule navazují na záruku výrobce ihned po jejím uplynutí (uplynutí doby nebo dosažení limitu km). Včasným sjednáním správného programu tak můžete svoji záruku prodloužit až o 3 roky (v přibližném rozsahu jako byla záruka výrobce).

—————

4. Kdo a jak posuzuje, jedná-li se o oprávněnou pojistnou událost?

Oprávněnost nároku na výplatu pojistného plnění posuzuje technický úsek společně s oddělením likvidace společnosti Defend Finance podle podmínek sjednaných k dané pojistné smlouvě . Posouzení probíhá na základě vyplněného formuláře Hlášení pojistné události, případně dalších vyžádaných dokumentů (fotografie apod.), v některých případech i na základě osobní inspekce vozidla u opravce, kde je vůz přistaven.

—————

5. Může být škodní událost zamítnuta? Proč?

Ano, bohužel škodní událost může být zamítnuta a pojištěný je pak nucen uhradit opravu ze svých finančních zdrojů. Mezi nejčastější důvody zamítnutí patří:

  • Poškozená součástka není uvedena na seznamu krytých součástek příslušného programu;
  • Pojištěný nedodržel postup při pojistné události (např. oprava byla započata před schválením od likvidátora Defend);
  • Nejedná se o náhlou poruchu, ale pouze o běžné opotřebení;
  • Závada prokazatelně existovala již při sjednání pojištění;
  • Závada byla způsobena nedbalostí pojištěného (motor bez oleje apod.)


Každému klientovi doporučujeme, aby si velmi pečlivě přečetl rozsah svého pojistného krytí a podmínky pojištění a v případě jakýchkoliv nejasností nebo otázek nás kontaktoval.

—————

6. Kde si musím koupit vůz, abych mohl uzavřít prodlouženou záruku Defend Car Protect?

Záruky Defend Car Protect mohou na svá vozidla poskytovat pouze naši smluvní partneři  – prodejci nových nebo ojetých vozidel v České republice. Pokud máte vyhlédnutý vůz a máte zájem o záruku Defend Car Protect, kontaktujte nás a my prověříme, zda je příslušný obchodník naším smluvním partnerem.

Záruku Defend Car Protect na ojetý vůz lze sjednat pouze v den a v místě prodeje vozidla u našeho smluvního partnera.
Záruku Defend Car Protect pro vozidlo s běžící zárukou výrobce lze sjednat buď přímo u prodávajícího dealera nebo u některého z našich spolupracujících pojišťovacích makléřů, a to do konce uplynutí 2- nebo 3-leté záruky výrobce, pokud vozidlo nepřekročilo stanovený limit km pro vstup do pojištění (viz. sekce Produkty / Automobilové záruky / Diamond, Crystal).

—————

7. Můžu uzavřít záruku Defend Car Protect, přestože vůz nebude registrován v ČR?

Záruku Defend Car Protect lze standardně uzavřít pro vozidlo, které Pojištěný zaregistruje v České republice. Výjimku na rozšíření územního rozsahu je možné udělit pouze vozidlům, která budou registrována na Slovensku.

—————

8. Vztahuje se záruka i na poruchy, které se vyskytnou při cestě do zahraničí?

Záruka Defend Car Protect se vztahuje na škody vzniklé na území České republiky a během dočasných cest po státech Evropské unie. V případě, že dojde k poruše vozidla v zahraničí a bude nutné vozidlo v místě opravit, neprodleně nás kontaktujte, abychom Vás informovali o správném postupu. V případě  opravy mimo Českou republiku je úhrada  náhradních dílů a práce limitována cenami a sazbami vyžadovanými smluvním opravcem v České republice.

—————

9. Kolik záruka stojí?

Je velice obtížné stanovit částku, za kterou si můžete záruku Defend Car Protect pořídit, protože ta se odvíjí od mnoha parametrů a většinu z nich si klient volí sám.

Základní sazba se odvíjí od:

  • typu Záručního programu 
    (vozidlo se do něj kvalifikuje podle stáří a počtu najetých km)
  • objemu motoru vozidla

Volitelné parametry, které ovlivňují sazbu:

  • Pojistná doba
  • Limit km/rok
  • Limit pojistného plnění
  • Spoluúčast


Pokud máte zájem o kalkulaci sazby pojistného Defend Car Protect pro konkrétní vozidlo, obraťte se, prosím, přímo na svého prodejce vozidla.

—————

10. Je pojistné plnění vyplaceno opravci nebo musím za opravu zaplatit a pak je vyplaceno mně?

Pokud je záruční oprava schválena likvidátorem Defend a provedena, Defend obvykle hradí náklady na základě plné moci Pojištěného přímo opravci (dealerovi). Klient si tak může svůj vůz ihned po opravě odvézt. Pokud tento způsob není z jakéhokoliv důvodu možný, pak je pojistné plnění vyplaceno Pojištěnému nebo stanovené oprávněné osobě.

—————

11. Zahrnuje pojistné plnění náhradní díly i práci? Kolik mohu obdržet?

Ano, pojistné plnění zahrnuje jak náhradní díly, tak práci opravce. V ideálním případě obdržíte celou částku, která pokryje vyfakturované náklady na odstranění poruchy na vozidle. Tato částka může být ale limitována Vámi zvoleným limitem pojistného plnění (od 25.000 Kč na 1 pojistnou událost) nebo snížena o spoluúčast, kterou jste si zvolili při uzavření pojistné smlouvy.

—————

12. Co když kupuji ojeté vozidlo bez servisní knížky?

Záruku lze sjednat i pro vozidlo bez servisní knížky, pojištěný je však dále povinen provádět pravidelné servisní prohlídky v souladu s doporučením výrobce. To se vztahuje na dobu, po kterou je pojištěný vlastníkem vozidla, resp. na dobu pojištění Defend Car Protect. Doporučujeme, aby si klienti uschovávali veškeré doklady o údržbě a servisování vozidla pro případné doložení při pojistné události.

—————

13. Musím vozidlo servisovat v autorizovaném značkovém servisu?

Servis vozidla musí být prováděn prodejcem vozidla nebo autorizovaným servisem. Autorizovaným servisem se rozumí takový značkový nebo nezávislý servis, který je schopen provádět dané servisní úkony za podmínky dodržení postupů a rozsahu prací předepsaných výrobcem automobilu a při použití originálních nebo kvalitativně rovnocenných náhradních dílů.

—————

14. Kde musím vozidlo opravovat?

Pokud není ve Vašem Záručním programu přímo uvedený smluvní opravce, který je vázaný k provedení opravy, kontaktujte, prosím, naši linku Pojistné události (T: +420 233 103 111) a naši pracovníci likvidace Vám doporučí vhodného opravce.

—————

15. Prodávám vůz, který mám u Vás pojištěný. Vztahuje se záruka i na nového vlastníka?

Pokud je záruka Defend Car Protect stále platná, ve většině případů může být při následném prodeji vozidla převedena na nového majitele. Pojištěný je povinen změnu vlastníka vozidla nahlásit do 14 dnů od prodeje vozidla prostřednictvím převodního formuláře, který je součástí Záručního programu. Zástupce společnosti Defend následně potvrdí schválení/zamítnutí převodu.

—————


 

Pokud jste nenašli odpověď na Vaši otázku, rádi Vám ji zodpovíme prostřednictvím emailu info@defendinsurance.eu  nebo telefonicky na čísle +420 233 103 111.